ایزو 10001 و 10003
دستورالعمل هایی را برای روند رسیدگی شکایات مربوط به محصولات و خدمات درون یک سازمان از جمله برنامه ریزی،طراحی،توسعه،بهره برداری،نگهداری و بهبود ارائه می دهد.
1-پیشرفت در محصولات و خدمات، و فرآیندهای سازمان.
2-پروسه موثر و کارآمد رسیدگی به شکایات نشان دهنده نیازها و انتظارات سازمان های عرضه کننده محصولات و خدمات و کسانی است که دریافت کننده این محصولات و خدمات هستند.
3-برای شکایت کننده دستی باز و پاسخگو به فرآیند رسیدگی به شکایت مشتری.
4-توانایی سازمان برای حل شکایات را به شیوه ای سازگار،سیستماتیک و پاسخگو، که به رضایت شاکی و سازمان بیانجامد را بهبود بخشد.
5-توانایی سازمان برای شناسایی روند و حذف علل شکایات و بهبود عملکرد سازمان را بهبود بخشد.
6-به سازمان کمک کند تا رویکرد مشتری محوری را برای حل شکایات ایجاد کند و پرسنل را تشویق کند تا مهارت های خود را در کار با مشتریان بهبود بخشند.
7-مبنایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر فرآیند رسیدگی شکایات،حل شکایات و بهبود فرآیند انجام شده ارائه دهد.