ISO 9001
Quality Management System - QMS ISO 9001:2015
 هدف از تدوين اين سري استاندارد بوجود آوردن الگوئي بين المللي براي پياده سازي و استقرار سيستمهاي مديريت و تضمين کيفيت بوده که مورد استقبال فراوان در سطح دنيا قرار گرفت .
سيستمهاي مديريت کيفيت به منظور ثبات سطح کيفيت تعريف شده و بهبود کيفيت از طريق اصلاح فرايندها در سازمان پياده سازي مي شود. آخرين ويرايش الگوي اجرائي اين سري استاندارد ISO 9001: 2015مي باشد که با تاکيد بر ديدگاه فرايند گرا نقطه عطفي در نگرش سيستم هاي مديريتي ايجاد نموده است. در صورت موفقيت سازمان در مميزي صدور گواهينامه , براي متقاضي گواهينامه مربوطه با اعتبار3 سال صادر مي گردد.
در مدت اين3 سال مميزي های داخلی و خارجی(مراقبتی) جهت اطمینان از عملکرد سیستم و اثربخش بودن آن انجام می پذیرد. این ممیزی ها طبق دستورالعمل به طور سالانه یک بار ممیزی خارجی(مراقبتی) و 2بار ممیزی داخلی که جمعا 9بار در مدت اعتبار گواهینامه انجام می شود. فرايند مميزي مقدماتي به گونه اي است که با بررسي ساختار ها و چار چوب هاي سيستم منجر به تدوين گزارشي از موارد الزامي و توصيه هاي براي بهبود مي گردد. بدين ترتيب سازمان متقاضي اطمينان بيشتري نسبت به سيستم استقرار يافته پيش از انجام مميزي صدور گواهينامه خواهد داشت.

* مزایای استقرارسیستم مدیریت کیفیت :
- هدف گذاري, اندازه گيري اهداف , تجزيه و تحليل فعاليتها و بهبود مستمر
- شفافيت فرايندها و شاخصهاي سازمان
- سازگاري با ساختار سازمان در تمامي زمينه هاي توليدي و خدماتي
- جلوگيري از دوباره کاريها به دليل تعريف فعاليتهاي برنامه ريزي شده و سيستماتيک
- کاهش هزينه
- مناسب ترين مدل جهت نزديک شدن به مدل مديريت کيفيت فراگير TQM
- افزايش توان رقابت در عرصه بين الملل
- کاهش مستندات و مدارک سيستم مديريت کيفيت
- ايجاد اطمينان در درون و برون سازمان
- توجه به ارزش افزوده و بهره وري سازمان

6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0