گواهینامه رضایت مشتری

استاندارد ایزو 10002

دستورالعمل هایی را برای روند رسیدگی شکایات مربوط به محصولات و خدمات درون یک سازمان از جمله برنامه ریزی، طراحی، توسعه،بهره برداری،نگهداری و بهبود ارائه می دهد.

1-پیشرفت در محصولات و خدمات، و فرآیندهای سازمان.

2-پروسه موثر و کارآمد رسیدگی به شکایات نشان دهنده نیازها و انتظارات سازمان های عرضه کننده محصولات و خدمات و کسانی است که دریافت کننده این محصولات و خدمات هستند.

3-برای شکایت کننده دستی باز و پاسخگو به فرآیند رسیدگی به شکایت مشتری.

4-توانایی سازمان برای حل شکایات را به شیوه ای سازگار،سیستماتیک و پاسخگو، که به رضایت شاکی و سازمان بیانجامد را بهبود بخشد.

5-توانایی سازمان برای شناسایی روند و حذف علل شکایات و بهبود عملکرد  سازمان را بهبود بخشد.

6-به سازمان کمک کند تا رویکرد مشتری محوری را برای حل شکایات ایجاد کند و پرسنل را تشویق کند تا مهارت های خود را در کار با مشتریان بهبود بخشند.

7-مبنایی برای بررسی و تجزیه و تحلیل مستمر فرآیند رسیدگی شکایات،حل شکایات و بهبود فرآیند انجام شده ارائه دهد.

استاندارد ایزو 10004

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ مفاد قرارداد، پیمان ها و قوانین مدون مجموعه ها را تغییر نمی دهد و صرفا آنها را در جهت رضایت مشتریان راهنمایی و سوق میدهد. اخذ ایزو ۱۰۰۰۴ به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق هرگونه اندازه گیری و سنجش میزان رضایت مشتری را قبول کرده است و کل سیستم سازمان یا شرکت یا حتی خدمات را بر پایه رضایت مشتری بنا نهاده است. در این گواهینامه سنجش رضایت مشتری باعث افزایش اعتبار سازمان خواهد شد.


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0