پورتال سازمانی

پرتال سازمانی

پورتال هوشمند

ISO 9001
Quality Management System - QMS ISO 9001:2008
در سال 1987 کميته فني 176 سازمان بين المللي استاندارد (ISO/TC 176) سري استاندارد ISO 9000 را به جهانيان ارائه نمود. هدف از تدوين اين سري استاندارد بوجود آوردن الگوئي بين المللي براي پياده سازي و استقرار سيستمهاي مديريت و تضمين کيفيت بوده که مورد استقبال فراوان در سطح دنيا قرار گرفت .
سيستمهاي مديريت کيفيت به منظور ثبات سطح کيفيت تعريف شده و بهبود کيفيت از طريق اصلاح فرايندها در سازمان پياده سازي مي شود. آخرين ويرايش الگوي اجرائي اين سري استاندارد ISO 9001: 2008مي باشد که با تاکيد بر ديدگاه فرايند گرا نقطه عطفي در نگرش سيستم هاي مديريتي ايجاد نموده است. در صورت موفقيت سازمان در مميزي صدور گواهينامه , براي متقاضي گواهينامه مربوطه با اعتبار3 سال صادر مي گردد.
در مدت اين3 سال مميزي ها مراقبتي جهت اطمينان از عملکرد سيستم و اثر بخشي بودن آن انجام مي پذيرد. اين مميزي ها مي تواند به صورت انتخابي به طور سالانه (جمعا2 بار در مدت اعتبار گواهينامه) يا شش ماه يکبار (جمعا5 بار در مدت اعتبار گواهينامه) انجام پذيرد. به عنوان يک مورد انتخابي مي تواند مميزي مقدماتي در سازمان انجام شود. فرايند مميزي مقدماتي به گونه اي است که با بررسي ساختار ها و چار چوب هاي سيستم منجر به تدوين گزارشي از موارد الزامي و توصيه هاي براي بهبود مي گردد. بدين ترتيب سازمان متقاضي اطمينان بيشتري نسبت به سيستم استقرار يافته پيش از انجام مميزي صدور گواهينامه خواهد داشت.

* مزایای استقرارسیستم مدیریت کیفیت :
- هدف گذاري, اندازه گيري اهداف , تجزيه و تحليل فعاليتها و بهبود مستمر
- شفافيت فرايندها و شاخصهاي سازمان
- سازگاري با ساختار سازمان در تمامي زمينه هاي توليدي و خدماتي
- جلوگيري از دوباره کاريها به دليل تعريف فعاليتهاي برنامه ريزي شده و سيستماتيک
- کاهش هزينه
- مناسب ترين مدل جهت نزديک شدن به مدل مديريت کيفيت فراگير TQM
- افزايش توان رقابت در عرصه بين الملل
- کاهش مستندات و مدارک سيستم مديريت کيفيت
- ايجاد اطمينان در درون و برون سازمان
- توجه به ارزش افزوده و بهره وري سازمان

quality


5.7.4.0
گروه دورانV5.7.4.0